[[http://www.twb-ing.de|{{wiki:germany.png}}]] [[http://www.twb-ing.de/en|{{wiki:uk.png}}]] [[http://www.twb-ing.de|{{ wiki:rand.png?700&nolink }}]] ====== Publications ====== \\ \\ ===== Publications and awards ===== \\ \\ ^ Year ^ Title ^ | 2015 | M. Pasternak, F. Mauss, M. Sens, M. Riess, A. Benz, K.G. Stapf //Gasoline engine development using zero-dimensional spark ignition stochastic reactor model and three-dimensional computational fluid dynamics engine model//, International Journal of Engine Research IJER-15-0065 | | ::: | K.G. Stapf, B. Reis, //Simulation of auto-ignition behaviour for varying gasoline engine operating conditions//, 2nd Conference on Engine Processes, 02.-03.07.2015, Berlin | | ::: | K.G. Stapf, G. Paczko, N. Peters, //Simulation of mega-knock probability in highly boosted direct injection SI engines//, Symposium for Combustion Control, 17.-18.06.2015, Aachen | | ::: | S. Menon, K.G. Mooney, K.G. Stapf, D.P. 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Stapf, D. Seebach, S. Pischinger, K. Hoffmann, D. Abel, F. Fricke, H. Kleeberg, D. Tomazic, //Operation Strategies for Controlled Auto Ignition Gasoline Engines//, SAE International Journal of Engines, 2:164-172 | | ::: | K.G. Stapf, D. Seebach, S. Pischinger, P. Adomeit, J. Ewald, //Modeling and Simulation of Gasoline Auto Ignition Engines//, IFAC Workshop on Engine and Powertrain Control, Simulation and Modeling, 30.11.-02.12.2009, Rueil-Malmaison | | ::: | K.G. Stapf, D. Seebach, S. Pischinger, K. Hoffmann, D. Abel, //Aspekte der ottomotorischen Selbstzündung - Entwicklung eines Regelungskonzepts//, MTZ Motortechnische Zeitschrift, Ausgabe 4, 2009 | | ::: | D. Seebach, K.G. Stapf, S. Pischinger, K. Hoffmann, D. Abel, //Modellierung und Regelung der ottomotorischen Selbstzündung//, IX. Tagung Motorische Verbrennung, 19.-20.03.2009, München | | 2008 | K. Hoffmann, P. Drews, D. Seebach, K.G. Stapf, D. Abel, S. 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